Tuesday, July 5, 2011
Thursday, June 30, 2011
sutera
pagi ni membelek2 facebook ternampak la satu post pasal kain sutera..tetiba teringat kisah lama..kata org kalau taknak kasik baju sama ngan org lain beli kain sutera sbb dia kan lukis pakai tangan...definitely corak dia not identical...dalam 4-5 tahun yg lepas untuk menggalakkan perkembangan industri sederhana kecil especially bati kerajaan tlh mengisytiharkan certain hari untuk pakai baju just batik to kakitangan awam..so everybody strart searching 4 batik sutera..i went to this one shop ada satu baju ni adalah sgt lawa..tanya salesgirl tu ni batik lukih ke dik..ho kak..lukih tangang...aku pun beli leer..pakai mmmg rasa lawa gila la kain tu jadi baju kurung..kain saja yer..one day ada invitation wedding..aku pun pakai la baju ni...duduk mkn ngan mak aku..sbb kat ganu mmg laki makan asing ngan pompuan..skali aku tgk masa nak cedok lauk akak sebelah pakai baju sebijik sama ngan aku..cuma baju aku hijau dia purple....aku pun gelak gila...
1. sbb pakai baju sama ngan org...
2. akak tu plak dah ambik lauk g dok sebelah aku...adakah dia x perasan kesamaan baju kami or dia mmg tak heran
pengajaran kat sini..jgn la korang caya kelentong minah yg jual sutera ni..ikut logik kreatif beno mereka untuk buat berploh2 ribu corak yg berbeza untuk setiap kain..
lps kes tu aku beli batik cop jer..senang..murah pun murah..or pakai baju kurung biasa..bawalk bekal duduk dalam opis senyap2
1. sbb pakai baju sama ngan org...
2. akak tu plak dah ambik lauk g dok sebelah aku...adakah dia x perasan kesamaan baju kami or dia mmg tak heran
pengajaran kat sini..jgn la korang caya kelentong minah yg jual sutera ni..ikut logik kreatif beno mereka untuk buat berploh2 ribu corak yg berbeza untuk setiap kain..
lps kes tu aku beli batik cop jer..senang..murah pun murah..or pakai baju kurung biasa..bawalk bekal duduk dalam opis senyap2
Sunday, June 26, 2011
Bila org perasan hebat
Hehehehe..this few months kesabaran mindaku diuji dgn org yang perasan hebat terutamanya dari golongan yang dtg dr negara south asia..yang satu pasal bangla husband and wife yang ada dalam postgrade room ni..MasyaAllah dia punya tahap kebanggaan yang tinggi dgn diri sendiri menyebabkan aku "impress"..
1. dia pernah ckp the best product was produce in Bangladesh..other place the product is low quality...hehheheeh
2. makanan from negara lain seme tak bes..takder rasa..beras pun xder kualiti.....minyak sapi negara lain bau semua tak best....heheheheh again
3. kualiti paper dia buat sgt bagus..pernah satu masa dia tanya aku mcm mana nak report result..aku pun ajar based on apa yg aku tgk kkat jernel..it happens that sv dia x suke..tau apa dia jawab kat sv dia aku yg ajar...kan dah busuk nama aku ni...pastu dia tanya lagi mcm mana nak run data..bila aku ajar then dia realise dia dah buat silap..so he fixed it..bila dah mcm tu xderla plak nak ckp kat sv dia aku tolong..admit wat sendirik lagi...aku kan balik malaysia presenta awal bulan ni..dia pun nyibuk2 nak present gak..dapatlah g spain...byk chantek muka dia nak mintak sample presentation dari aku sbb dia pernah dgr sv aku kata presentation aku ok...aku pun sbb dah banyik kali hangin..aku pun jawab give me 5 good reasin why should i help you..if you want my slide..please do pay me....sampai skrg aku tak bagi sample slide aku...heheheh rasa sgt bersalah but he should learn his lesson.
4. aku ni ikut pala otak jer nak datang opis..but this guys bila aku tanya dia akan jawab duk opis sampai pukul 12-1 pagi..konon2 nak bagi aku cuak..one day aku balik awal..dia pun tanya aku datang balik tak..aku kata tak..so aku tanya la are u guys stay lagi..dia kata yes...nak dijadikan cerita tetiba aku rasa nak datang opes..aku datang 4.30 hahahahah dah balik pun bangla 2 org tu..aku balik pukul 8.30 takder pun diaorg datang balik...nampak sgt kaki menipu
5. Pasal makan..both of them is muslim..kita kan malaysian very particular dgn halal haram..tapi diaorg ni belasah serba serbi..tapi bila sembang pasal nak beli daging halal you know roshaiza i am very strict with halal food..padahal kalau ada event takdenya nak tanya halal ke tak..pernah satu masa minah iran kawan aku kata masa diaorg tgh makan..u guys know that is pork..hahahha..terkial2 muka diaorg..padahal minah iran tu tipu jer
ini kes sv aku plak
1. paling banyak dia komplen adalah attitude org malaysia bila bekerja katanya malas la takde kualiti la..last week dia komplen failure rate student dia sgt tinggi n it is almost the same throughout the campus in aussie..tapi kat sunway rendah lak... dia kata mustahil sbb org malaysia bukan bijak sgt..nak ajer aku terajang dia time tu..bukan masalah bijak ke bodoh..masalahnya budak2 malaysia kelas diwajibkan datang...kat sini attendance rate sgtlah rendah..aku malas la nak argue sbb dia ni memang jenis bodoh sombong
2. aku ada buat apa compare pasal south asia and east asia result dia east asia la lagi bagus ekonomi dia..boleh lak dia cakap it can't be...stock market mcm malaysia tu bukan bagus sgt..lainla sri lanka...nak je aku ckp oi ko sedar diri tak negara ko tu tergolongan dalam negara miskin..itula pasal ekonomi dia tak berapa bagus...malaysia taiwan tu middle income and high income economy...
nampak tak tahap keperasanan hebatnya org2 ni..mender dah fakta pun nak putar belit..patutla org kata kalau dah ada iras hindustan ni mmg kaki belit...mmg sah kalau la aku jumpa ular ngan diaorg aku ketu diaorg dulu sbb nak selamatkan otak aku dari terus di abuse....
Ya Allah aku dah tak sabar nak finish this journey..this guys really make me suffer mentally
1. dia pernah ckp the best product was produce in Bangladesh..other place the product is low quality...hehheheeh
2. makanan from negara lain seme tak bes..takder rasa..beras pun xder kualiti.....minyak sapi negara lain bau semua tak best....heheheheh again
3. kualiti paper dia buat sgt bagus..pernah satu masa dia tanya aku mcm mana nak report result..aku pun ajar based on apa yg aku tgk kkat jernel..it happens that sv dia x suke..tau apa dia jawab kat sv dia aku yg ajar...kan dah busuk nama aku ni...pastu dia tanya lagi mcm mana nak run data..bila aku ajar then dia realise dia dah buat silap..so he fixed it..bila dah mcm tu xderla plak nak ckp kat sv dia aku tolong..admit wat sendirik lagi...aku kan balik malaysia presenta awal bulan ni..dia pun nyibuk2 nak present gak..dapatlah g spain...byk chantek muka dia nak mintak sample presentation dari aku sbb dia pernah dgr sv aku kata presentation aku ok...aku pun sbb dah banyik kali hangin..aku pun jawab give me 5 good reasin why should i help you..if you want my slide..please do pay me....sampai skrg aku tak bagi sample slide aku...heheheh rasa sgt bersalah but he should learn his lesson.
4. aku ni ikut pala otak jer nak datang opis..but this guys bila aku tanya dia akan jawab duk opis sampai pukul 12-1 pagi..konon2 nak bagi aku cuak..one day aku balik awal..dia pun tanya aku datang balik tak..aku kata tak..so aku tanya la are u guys stay lagi..dia kata yes...nak dijadikan cerita tetiba aku rasa nak datang opes..aku datang 4.30 hahahahah dah balik pun bangla 2 org tu..aku balik pukul 8.30 takder pun diaorg datang balik...nampak sgt kaki menipu
5. Pasal makan..both of them is muslim..kita kan malaysian very particular dgn halal haram..tapi diaorg ni belasah serba serbi..tapi bila sembang pasal nak beli daging halal you know roshaiza i am very strict with halal food..padahal kalau ada event takdenya nak tanya halal ke tak..pernah satu masa minah iran kawan aku kata masa diaorg tgh makan..u guys know that is pork..hahahha..terkial2 muka diaorg..padahal minah iran tu tipu jer
ini kes sv aku plak
1. paling banyak dia komplen adalah attitude org malaysia bila bekerja katanya malas la takde kualiti la..last week dia komplen failure rate student dia sgt tinggi n it is almost the same throughout the campus in aussie..tapi kat sunway rendah lak... dia kata mustahil sbb org malaysia bukan bijak sgt..nak ajer aku terajang dia time tu..bukan masalah bijak ke bodoh..masalahnya budak2 malaysia kelas diwajibkan datang...kat sini attendance rate sgtlah rendah..aku malas la nak argue sbb dia ni memang jenis bodoh sombong
2. aku ada buat apa compare pasal south asia and east asia result dia east asia la lagi bagus ekonomi dia..boleh lak dia cakap it can't be...stock market mcm malaysia tu bukan bagus sgt..lainla sri lanka...nak je aku ckp oi ko sedar diri tak negara ko tu tergolongan dalam negara miskin..itula pasal ekonomi dia tak berapa bagus...malaysia taiwan tu middle income and high income economy...
nampak tak tahap keperasanan hebatnya org2 ni..mender dah fakta pun nak putar belit..patutla org kata kalau dah ada iras hindustan ni mmg kaki belit...mmg sah kalau la aku jumpa ular ngan diaorg aku ketu diaorg dulu sbb nak selamatkan otak aku dari terus di abuse....
Ya Allah aku dah tak sabar nak finish this journey..this guys really make me suffer mentally
Saturday, June 11, 2011
Berbaloi kah
- Tinggalkan famili untuk mengejar sekeping kertas yang menyatakan level of education...
- Marahkan anak2 bila kita penat balik dari opis, sedangkan kita telah mencuri masa yang sepatutnya untuk mereka demi kertas iaitu duit
- bersengkang mata sakit kepala sakit hati dan segalanya untuk belajar
Kalau kita perasan segala yang kita buat ini adalah untuk mengejar hal2 dunia yang menyebabkan kita merasa kesuntukan masa untuk membuat persediaan bagi menghadapi hari akhirat..
kadang2 emosi aku memang terganggu..terutamanya bila berhadapan dgn manusia yang amat mengagungkan karier mereka...betapa berjayanya mereka...betapa hebatnya hasil kerja mereka..betapa senangnya mereka menilai dan memberikan keputusan atas penat lelah org lain....
kadang2 aku rasa nak quit from being an academician which I feel golongan yang perasan hebat..always downgrade people...berlumba2 nak berjaya sampai ada masanya gunakan keringat org lain....
I just pray that I'm not in that group..semua org ada keistimewaannya sendiri..bukan semua org dilahirkan mempunyai keupayaan yang serupa..to those who don't have the ability and the capability that the others have down feel down..just be yourself..what can we do is through DOA..
- Marahkan anak2 bila kita penat balik dari opis, sedangkan kita telah mencuri masa yang sepatutnya untuk mereka demi kertas iaitu duit
- bersengkang mata sakit kepala sakit hati dan segalanya untuk belajar
Kalau kita perasan segala yang kita buat ini adalah untuk mengejar hal2 dunia yang menyebabkan kita merasa kesuntukan masa untuk membuat persediaan bagi menghadapi hari akhirat..
kadang2 emosi aku memang terganggu..terutamanya bila berhadapan dgn manusia yang amat mengagungkan karier mereka...betapa berjayanya mereka...betapa hebatnya hasil kerja mereka..betapa senangnya mereka menilai dan memberikan keputusan atas penat lelah org lain....
kadang2 aku rasa nak quit from being an academician which I feel golongan yang perasan hebat..always downgrade people...berlumba2 nak berjaya sampai ada masanya gunakan keringat org lain....
I just pray that I'm not in that group..semua org ada keistimewaannya sendiri..bukan semua org dilahirkan mempunyai keupayaan yang serupa..to those who don't have the ability and the capability that the others have down feel down..just be yourself..what can we do is through DOA..
Monday, May 30, 2011
SV oh SV
Dah nak sebulan submit full draft..the feedback that I got from both sv up this moment
SV 1 - there is inconsistency in your writing. There are some equation which some in italic and some is not. when I ask him which part. Oh I didn't write it on your thesis as I am reading it while waiting to pick up my kids from school. so I don't have pen with me..I was gobsmack. how on earth I am going to know which part should I fix. the worst part he is crazy about publication but hardly give any input on it..what matters most is his name should be there..next week I have to go back to Malaysia leaving my dear hubby and kids coz he force me to go to get a chance for publication in high ranking journal. I ask him to help fixing the slide which is already there..end up with I have to think how to improve it. I was burst into tears this morning..
SV 2 - you have to delete this and this and that. end up almost 15000 words now. again I have to think how to add more and more and more. deleting is the easiest part, while cracking your head to make even a single sentence is dreadful. however I am glad at least somebody point me to the clear direction on how the thesis should look like though I have submitted this structure of thesis in December without getting any feedback. now towards the end they just comment here and there but again " atas angin" For the past few days I have been fixing my draft based on their "atas angin" comment. I even complete my cover page while waiting for their comment.
I wish to end this journey as soon as I can. I hate the fact that I am using "duit rakyat" to study, but extend it due to the irresponsibility of those involved in approving my thesis..before this I always curious how come people can't finish their study while spending 3 full years time. Now I extremely understand the reason why. whatever it is InsyaAllah I'll force myself and those people in a nice manner to let me finish this and submit before I'm going back for good.
SV 1 - there is inconsistency in your writing. There are some equation which some in italic and some is not. when I ask him which part. Oh I didn't write it on your thesis as I am reading it while waiting to pick up my kids from school. so I don't have pen with me..I was gobsmack. how on earth I am going to know which part should I fix. the worst part he is crazy about publication but hardly give any input on it..what matters most is his name should be there..next week I have to go back to Malaysia leaving my dear hubby and kids coz he force me to go to get a chance for publication in high ranking journal. I ask him to help fixing the slide which is already there..end up with I have to think how to improve it. I was burst into tears this morning..
SV 2 - you have to delete this and this and that. end up almost 15000 words now. again I have to think how to add more and more and more. deleting is the easiest part, while cracking your head to make even a single sentence is dreadful. however I am glad at least somebody point me to the clear direction on how the thesis should look like though I have submitted this structure of thesis in December without getting any feedback. now towards the end they just comment here and there but again " atas angin" For the past few days I have been fixing my draft based on their "atas angin" comment. I even complete my cover page while waiting for their comment.
I wish to end this journey as soon as I can. I hate the fact that I am using "duit rakyat" to study, but extend it due to the irresponsibility of those involved in approving my thesis..before this I always curious how come people can't finish their study while spending 3 full years time. Now I extremely understand the reason why. whatever it is InsyaAllah I'll force myself and those people in a nice manner to let me finish this and submit before I'm going back for good.
Tuesday, May 24, 2011
Tertekan
Perjalanan PhD yang memeritkan..Sesetengah orang bernasib baik mendapat supervisor(SV) yang sangat membantu. Cek literature..tolong pikirkan masalah model..masalah penyusunan ayat yang tak betul...SV yang sentiasa mencari dan memantau pergerakan anak2 buah dibawah jagaan..memberi feedback as soon as they can...
namun semua org tak mempunyai nasib yang sama..ada yang mendapat SV yang hantar kerja berbulan2 tak disemak..SV yang ingin menumpang anak buah untuk kenaikan pangkat..SV yang ingin mengiktiraf hasil kerja org lain sbg hasil tgn sendiri..SV yang 2 selfish..arrogant as if they have got few times of nobel price..
rasa during this journey dah banyak air mata mengalir..cuba pujuk diri sendiri this maybe cubaan yang ingin mematangkan..atau balasan di atas kealpaan..whatever it is this journey perlu dilalui dengan penuh kesabaran..walaupun pahit..SV jgn sesekali diderhakai...tapi bagainmana jika SV itu attitudewise nya sangat menyakitkan hati
Semoga Allah mempermudahkan perjalan PhD ku yang InsyaAllah tinggal beberapa bulan..semoga dilembutkan hati org2 yang terlibat dalam urusan meluluskan PhD ini....dan juga semoga aku dan kawan2 ku yang masih berjuang ini berjaya melaluinya dgn tabah
namun semua org tak mempunyai nasib yang sama..ada yang mendapat SV yang hantar kerja berbulan2 tak disemak..SV yang ingin menumpang anak buah untuk kenaikan pangkat..SV yang ingin mengiktiraf hasil kerja org lain sbg hasil tgn sendiri..SV yang 2 selfish..arrogant as if they have got few times of nobel price..
rasa during this journey dah banyak air mata mengalir..cuba pujuk diri sendiri this maybe cubaan yang ingin mematangkan..atau balasan di atas kealpaan..whatever it is this journey perlu dilalui dengan penuh kesabaran..walaupun pahit..SV jgn sesekali diderhakai...tapi bagainmana jika SV itu attitudewise nya sangat menyakitkan hati
Semoga Allah mempermudahkan perjalan PhD ku yang InsyaAllah tinggal beberapa bulan..semoga dilembutkan hati org2 yang terlibat dalam urusan meluluskan PhD ini....dan juga semoga aku dan kawan2 ku yang masih berjuang ini berjaya melaluinya dgn tabah
Monday, January 3, 2011
TAHUN BARU AZAM LAMA
Selamat Tahun Baru to ols
Alhamdulillah sempat cuti2 Malaysia..sebelum menjelangnya Tahun Baru 2011..tapi cuti dipenuhi dgn duty sbb jaga mom yg having knee surgery..though things not as well as planned but Alhamdulillah manage to took care of her..
As mentioned azam lama nak finish study terlaksana..InsyaAllah by end of this year everything settle boleh concentrate to family..
Alhamdulillah sempat cuti2 Malaysia..sebelum menjelangnya Tahun Baru 2011..tapi cuti dipenuhi dgn duty sbb jaga mom yg having knee surgery..though things not as well as planned but Alhamdulillah manage to took care of her..
As mentioned azam lama nak finish study terlaksana..InsyaAllah by end of this year everything settle boleh concentrate to family..
Wednesday, August 18, 2010
Parents
Pagi2 tadi time nak hantar kak long pegi school my neighbour datang. Dia tanya kenal tak ayah dia. Of course la kenal sbb masa australia day tu dia ada bagi jambangan bunga..from his own garden..anak dia kata next week owner baru akan duduk rumah tu..ayah dia dah masuk rumah org tua sbb too old dan tak sihat mentally and physically..teringat time pakcik tu ada..dia rajin gardening..baik..tak racist..bukan macam org gila kat depan umah yg tolong panggil bomba tu....kesian kan...pakcik tu ada anak tapi tak duduk ngan anak dia..napa???? sbb culture kat sini satu kesalahan besar kot jaga parents when they are old..pernah skali ada org putih tu tanya tak rimas ke kalau jaga org tua ni..tu that extend mentality dia..sedih kan..
tu beza org beragama ngan tak..tapi skrg ni pun hantar org tua ke rumah org tua dah jadi amalan biasa kat mesia..sbb??terlallu ikut budaya barat..anak dari kecik duduk bilik asing..nak bagi independent...dukung tak payah..ada stroller..so no direct touch mcm org dulu2..mengucap la wahai anak2 yang ada keinginan nak hantar parents dia utk jagaan org lain. Minatang simpang kita pun jadi camtu...
btw hari ini i'm so happy ada progress walaupun progressku x berapa diappreciate oleh sv ku..apa ku kisah...janji ku happy. semoga ini permulaan yang bersinar in this journey.
wassalam, selamat hari raya untuk semua...
tu beza org beragama ngan tak..tapi skrg ni pun hantar org tua ke rumah org tua dah jadi amalan biasa kat mesia..sbb??terlallu ikut budaya barat..anak dari kecik duduk bilik asing..nak bagi independent...dukung tak payah..ada stroller..so no direct touch mcm org dulu2..mengucap la wahai anak2 yang ada keinginan nak hantar parents dia utk jagaan org lain. Minatang simpang kita pun jadi camtu...
btw hari ini i'm so happy ada progress walaupun progressku x berapa diappreciate oleh sv ku..apa ku kisah...janji ku happy. semoga ini permulaan yang bersinar in this journey.
wassalam, selamat hari raya untuk semua...
Wednesday, July 28, 2010
Petikan yg menarik
Seorang imam besar pernah menyatakan jika sesuatu itu bukan milikmu walau 1000 org yg dtg membantu ia tetap tidak akan jadi milikmu tapi jika ianya Allah tentukan untukmu walau 1000 orang yang menghalang ia tetap akan jadi milikmu.
Kidnap from my student facebook status..Thursday, July 15, 2010
Ujian2
Betul ke tak lagi banyak ujian membuatkan kita lagi kuat...kita selalu diuji secara sedar atau tidak..ujian dalam perhubungan, persahabatan, perkerjaan, mendidik anak2..as 4 me ujian boleh mematangkan kita..mengeratkan lagi hubungan...tapi kadang2 ujian2 ni boleh membuatkan kita feel very insecure..
like what has happened to me lately..sometimes we always try to think as positive as i can towards people behavior..without realizing that they just take advantage on others..i have experiencing how people can use their power just to abuse others..e.g bos kpd anak buah, lecturer kpd student or the other way...friends when they knew how vulnerable of their friends condition..how sad...but what can we do..we can't change the world with our small voice..Apa yg boleh aku buat just to pray that my action today doesn't lead me to the worst situation. I just want to help my friend and at the same time try to make me feel comfort going to the office...when thinking of this n saw his face make me want to puke..how ashamed he can did such horrible action..really lost my respect..
Semoga Allah melindungi diri ini..
Friday, June 18, 2010
Tekanan
Mengalami depression yg kronik..nak jer rasa telan org..nape la manusia ni suka make use of people untuk own benefit..mintak jauhlah jadi mcm tu..very unethical..selfish..n many more which i couldn't describe
i'm really struggling at the moment..byk keja nak kena buat..tapi as usual malas..last week just finish what they called mid-candidature..now it become compulsory..we have to present in our second year of study..n just receive an email from sv to attend one of the conf. in npvember..meaning more work..i'm promised with someone to co-author..really juggling with mix of writing purposes..how can i enjoy my holiday..but i'll definitely...the only way i can escape from work..hopefully...
how i wish can complete this on time..but i really can't..i have tried but i can't control other circumstances..the delay of reviewing etc...
i just finish doing something 4 someone which unrelated to me at all..i wish i can say no..but i couldn't..i miss my happy life..the only moment that I can enjoy now is when I'm cooking..that's the only way I can reduce the stress..but when looking at the mess after that..terrible..
i'm really struggling at the moment..byk keja nak kena buat..tapi as usual malas..last week just finish what they called mid-candidature..now it become compulsory..we have to present in our second year of study..n just receive an email from sv to attend one of the conf. in npvember..meaning more work..i'm promised with someone to co-author..really juggling with mix of writing purposes..how can i enjoy my holiday..but i'll definitely...the only way i can escape from work..hopefully...
how i wish can complete this on time..but i really can't..i have tried but i can't control other circumstances..the delay of reviewing etc...
i just finish doing something 4 someone which unrelated to me at all..i wish i can say no..but i couldn't..i miss my happy life..the only moment that I can enjoy now is when I'm cooking..that's the only way I can reduce the stress..but when looking at the mess after that..terrible..
Sunday, June 6, 2010
Laughing with fears
why..having this burden..hidup x pernah aman..keep thinking all the time..day and night..
Sunday, May 9, 2010
Thanks Kak Long and Irsyad too..
This is from Kak Long to ibu for mothers day...
Sometimes you get discouraged
Because I am so small
And always leave my fingerprint
On furniture and walls
But everyday I'm growing
I'll grown some day
And all those tiny handprints
Will surely fade away
So here's a little handprint
Just so you can recall
Exactly how my fingers looked
When I was very small
She created such a lovely card. And gave me a lot of present..Though she request the money from me..I feel so happy. Having this two kids was precious gift from God. I really proud of them. Hope they will grow up become a good person. And hope they will always remember me not only on special day. Thank kiddo...Ibu love you guys so much and will always love you..
Sometimes you get discouraged
Because I am so small
And always leave my fingerprint
On furniture and walls
But everyday I'm growing
I'll grown some day
And all those tiny handprints
Will surely fade away
So here's a little handprint
Just so you can recall
Exactly how my fingers looked
When I was very small
She created such a lovely card. And gave me a lot of present..Though she request the money from me..I feel so happy. Having this two kids was precious gift from God. I really proud of them. Hope they will grow up become a good person. And hope they will always remember me not only on special day. Thank kiddo...Ibu love you guys so much and will always love you..
Friday, April 16, 2010
sengal
this is d most chaotic month 4me..have a plan but never stick to it..ada sbb salah sendiri but some due to people decision...kadang2 aku cepat sgt sentap..selalu ambik hati dgn org..try to avoid but can't help it..i just can't deal with annoying people..n this month also received lot of sad happy news from Malaysia..which make me think..why i'm here..what i'm doing..is it d ticket 4 happy life...did i spend enough time with my family...i wish when i open my eyes this will end..i can't even explain how guilty i'm to my family..
Wednesday, April 7, 2010
Rindu Kampung Halaman
Nak balik..Bukan sebab bosan cuma miss kg so much... Really need my life back...
Thursday, April 1, 2010
Soklan cepumas
Dah banyak kali org sini tanya aku..tak panas ke pakai cam ni time2 summer ni..dan ada lagi soalan kenapa ada muslim pakai tudung ada yg tak..n kenapa org muslim yg lain takyah jaga makan aku dok sibuk halal haram..dan soalan yang berikutnya tak susah ke banyak sangat peraturan nak kena follow...jawab ngan org yang tak paham mmg susah..lagi susah org yg tahu pun tak berapa nak ikut..so kena la pandai2 jawab..jawab lebih2 kan diaorg ingat aku ni terorist lak..payah gak wei...
Wednesday, March 17, 2010
Kepala sudah kebas
Banyak keje tak siap, keje baru menunggu.anyway itu dah jadi tanggungjawab..nak tak nak kena selesaikan..otak makin tepu..bukan sebab banyak membaca tapi tak paham apa yang dibaca..10 org yg dirujuk memberi seploh nasihat yang berlainan...adus kebas weh kepala mikir..paling penting disebabkan tumpu pada advanced reading boleh lak ai lupa basic2 thing..nak baca statistik mudah pun dah lupa...
kadang2 bila mikirkan keje bertimbun rasa nak give-up..balik keje balik..tapi memandangkan si ibu perlu memberi contoh terbaik buat anak2 segala kepayahan tu hadapi jer la..bila mengenangkan keindahan opis yg aman damai ditepian pantai rasa nak menitik air mata..teringat saat2 diwaktu petang balik keje main2 air makan2 tepi pantai ngan kak long n irsyad..weekend g breakfast kat warung ala2 pendekar atap nipah...lambat lagi la nak merasa..
apapun perlu kuat semangat..bila call famili especially mak n mother in law soalan pertama bila lagi nak balik..kesian diaorg terpaksa jauh ngan cucu. as i don't think la the existence of their parent ni prominent..
okla.need to start working again n again..hope manage to complete another task..today have kinda tight schedule from morning..to all my lovely friend especially kak han all the best..lps ni kita balik beronggeng makang kepok lekor ngan nasik minyak and roti bakor..yum,yum, yum
kadang2 bila mikirkan keje bertimbun rasa nak give-up..balik keje balik..tapi memandangkan si ibu perlu memberi contoh terbaik buat anak2 segala kepayahan tu hadapi jer la..bila mengenangkan keindahan opis yg aman damai ditepian pantai rasa nak menitik air mata..teringat saat2 diwaktu petang balik keje main2 air makan2 tepi pantai ngan kak long n irsyad..weekend g breakfast kat warung ala2 pendekar atap nipah...lambat lagi la nak merasa..
apapun perlu kuat semangat..bila call famili especially mak n mother in law soalan pertama bila lagi nak balik..kesian diaorg terpaksa jauh ngan cucu. as i don't think la the existence of their parent ni prominent..
okla.need to start working again n again..hope manage to complete another task..today have kinda tight schedule from morning..to all my lovely friend especially kak han all the best..lps ni kita balik beronggeng makang kepok lekor ngan nasik minyak and roti bakor..yum,yum, yum
Monday, March 8, 2010
Wednesday, February 24, 2010
Letih
Lately banyak mende menyebabkan aku letih amat..
1. letih wif supervisor..demand too much with less help...and they keep delay my work..took so long just to read my thing..sometimes try not to blame them in the midst of their busyness..but they should spend time as i'm under their responsibilities...i'm seriously in a big trouble...
2. thinking of study..all the time i keep thinking can i manage to fininsh this..got so many things to do..but i'm too lazy..should try to avoid unnecessary thing which i love to do..
3. letih sebab kerja rumah..yang ni tak baik merungut sebab hanya dengan inilah aku dapat balas pengorbanan dearie hubby n kids ikut aku datang sini...luckily if akmal tak kerja he helped doing all the cleaning..
4. letih coz keep put on weight..try to diet but not really work..hahahaha..this is all my fault..people will gobsmackingly shock to see how passionate of me about the food...i can just cook whatever I want even it already midnight....seriously should change this....
5. letih mikir why i'm toooooooooooooo lazy lately...
banyak lagi mende menyebabkan aku letih..since i'm not that good in expressing my mood, feeling or whatsoever with writing this is the only thing i could share..even since sekolah baik rendah maupun menengah aku adalah pelajar paling tak best buat karangan..sebab tu kalau org baca blog aku mesti pening kan..kata org yg check writing aku..you just jump here and there..tu la pasal aku masuk kelas menulis kat sini..malu tak..tapi demi menuntut ilmu aku tebalkan saja muka...ok la...jumpa lagi......
Tuesday, February 16, 2010
kak long...at school
Subscribe to:
Posts (Atom)

