Thursday, June 30, 2011

sutera

pagi ni membelek2 facebook ternampak la satu post pasal kain sutera..tetiba teringat kisah lama..kata org kalau taknak kasik baju sama ngan org lain beli kain sutera sbb dia kan lukis pakai tangan...definitely corak dia not identical...dalam 4-5 tahun yg lepas untuk menggalakkan perkembangan industri sederhana kecil especially bati kerajaan tlh mengisytiharkan certain hari untuk pakai baju just batik to kakitangan awam..so everybody strart searching 4 batik sutera..i went to this one shop ada satu baju ni adalah sgt lawa..tanya salesgirl tu ni batik lukih ke dik..ho kak..lukih tangang...aku pun beli leer..pakai mmmg rasa lawa gila la kain tu jadi baju kurung..kain saja yer..one day ada invitation wedding..aku pun pakai la baju ni...duduk mkn ngan mak aku..sbb kat ganu mmg laki makan asing ngan pompuan..skali aku tgk masa nak cedok lauk akak sebelah pakai baju sebijik sama ngan aku..cuma baju aku hijau dia purple....aku pun gelak gila...
1. sbb pakai baju sama ngan org...
2. akak tu plak dah ambik lauk g dok sebelah aku...adakah dia x perasan kesamaan baju kami or dia mmg tak heran
pengajaran kat sini..jgn la korang caya kelentong minah yg jual sutera ni..ikut logik kreatif beno mereka untuk buat berploh2 ribu corak yg berbeza untuk setiap kain..

lps kes tu aku beli batik cop jer..senang..murah pun murah..or pakai baju kurung biasa..bawalk bekal duduk dalam opis senyap2

No comments:

Post a Comment