Thursday, July 2, 2009

Macam- macam hal

Mcm2 dah berlaku sepanjang lebih setahun duduk kat sini. Nak marah ada, sakit hati ada, nak tergelak pun ada...

Insiden pertama- aku senyum kat minah ni..masa tu ada pakcik ni kat hujung..dia kata kat aku..r u smiling at me.u better think twice..i hate muslim..muslim not supposed to be in our country..aku kata excuse me...i'm not coming here for goood..i'm studying..in fact i pay the money to your country..dia pun kata i dun care..bergaduh2 mulut nasib baik ada parents kawan sabil datang selamatkan aku..nak jer aku hempuk pakcik tua tu..aku rasa boleh sbb dia jln pun kecok2...

Insiden ke-2Mcm hari tu kerana ketidak daya tahanan ku nak ke toilet aku pun just letak barang2 shoppin kat dlm toilet. I mean outside d small room.. Mana tau skali ada org curik...sakit hati x..tapi anggap je xder rezeki..byk wat salah la kot...Allah bayar cash..

Insiden ke-3 masa holiday kat philip island ngan in-lwa..on the way nak balik masa dah checkout rumah skali purse hilang...habis ku n famili unpack barang...xder..recall balik mana pergi...so went 2 shop tanya reception jumpa x barang..xder...last g police station..skali cerita tu cerita ni police tu cakap..this is your lucky day..somebody send this to the office..they found this purse at cowes post office...puhhhhhhhhhhhhhhhhh..nasib baik. Alhamdulillah.

Insiden ke-4 today..GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR..malu, geram, nak makan jer..what happened???aku kena tuduh curi barang kat shop...malu amat..cerita nye aku beli bateri kat target..sbb rushing nak ambik gambo sabil masuk lego compettion...lps tu lost dia punya resit..pastu abis lego competition pegi lagi skali masuk target beli CD. pastu aku g big-w..x beli apa2..b4 that aku dah masuk dah kedai ni survey2...pastu skali kluo bunyi bip3...dia tahan..cek2 dia kata aku curik bateri..aku cakap no..i didn't steal this..dia kat yes u are because target didn't use this kind of tag..you need to hand me the bateri or i'll call the police.. aku kata..i didn't steal it. i bought this bateri from target it so happened that i dun have the docket..ok i'll give you the batery but i'll prove it. I will go to target.. aku pun g target..nasib baik minah tu ada..dia ckp i still remember you..dia pun call big -w.explain everything and kata they use the same tagging for their goods..apa lagi aku pun g balik big-w..minah ngan mamat tu dah tunggu..aku pun dgn marahnya cakap. I told you i didn't take your goods..next time you please double check if u want to claim u're the only one who use the tagging...dia jawab i'm sorry but next time if u want to come...aku potong cakap dia..no more next time..i'm not going 2 come to ur shop anymore...waaaaaaaaaaa...boleh ke..corelle kat situ murah...takpe2 nanti kena g dfo la jawabnya..kak han dun wori..i'll buy corelle for you bebeh..sebenonya panjanng lagi pergaduhan aku ngan mamat tu..tapi secara amnya itulah yang aku gaduhkan...


itulah serba sedikit insiden yg berlaku kat aku sepanjang kat sini..byk lagi tapi akmal dah datang..aku ni sebenanya tunggu dia sembahyang jumaat je..nak wat keje malas..

can cin cau...

salam

6 comments:

  1. fuhhh...sib baik masih ada peluang beli corelle murah...hehe. BTW..u take care.

    ReplyDelete
  2. kak jaaa..pehh..sedap la sticky date pudding akak tu..hehe..thanks ye kak ja sbb tak jemu2 hntar makanan..=hug=

    ReplyDelete
  3. Mana lagi murah? dekat langkawi ke kat sana?

    ReplyDelete
  4. kak han..dun wori..insyaAllah hujung tahun ni tolong beli..
    azreen..thanks..ada rezeki hantar lagi..jgn lupa program kita
    nanie..member aku kata kat sini lagi murah

    ReplyDelete
  5. Ja,

    Banyak betoi dugaan mencabo kesabaran. Kalu aku jadi ko, dah berasap dahh..

    ReplyDelete
  6. Ish ,lupa lak..zana le nih heheh

    ReplyDelete